شرکت کامپتیا  یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان محسوب می گردد که در زمینه برگزاری آزمون های بین المللی IT  بر اساس دسته بندی های کاربردی فعالیت دارد.

این شرکت از سال 1993 که اولین آزمون های خود را برگزار نموده است تا کنون بیش از یک میلیون فارغ التحصیل داشته است که همگی موفق به دریافت مدرک از شرکت کامپتیا گردیده اند.

در حال حاضر شرکت معظم کامپتیا در زمینه های سخت افزار کامپوتر های خانگی (PC Hardware  )، شبکه (Networking)، فناوری سرورها (Server Technology)، همگرایی (Convergence)، مدیریت پروژه (Project Management)، تدریس (Training)، سیستم عامل لینوکس (Linux)، امنیت (Security)، فناوری خانه های دیجشیتال (Digital Home Technology)، مستند سازی (Document Imaging) و RFID فعالیت می نماید.

برنامه مدارک و آزمون های بین المللی کامپتیا در سطح جهانی کاربرد داشته و شناخته شده است.زمانی که یک آزمون و یا مدرک جدیدی در حال برنامه ریزی و تهیه می باشد شرک کامپتیا از تمام متخصصین و صاحب نظران در سطح جهان دعوت به عمل می آورد تا در تهیه و تدارک دوره جدید همفکری و تبادل نظر کنند.

همچنین پس از تهیه نسخه اولیه (Beta Version) این نسخه در اختیار صاحب نظران قرارداده می شود تا پس از ارزیابی محاسن و ایرادات وارده را به شرکت گزارش دهند. مدارک کامپتیا نتیجه همفکری و تلاش عده کثیری از متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل مدرسین، اساتید دانشگاهی و نهایتا صاحب نظران در سطح کشوری و مملکتی است. نتیجه این همکاری ارایه مدارک با ارزش و معتبری می باشد که تمامی صنایع، دانشگاه ها و موسسات عالی آن را قبول داشته و دارنده مدرک می تواند به واسطه تخصص و مدرک خود در رشته مربوطه مشغول به کار و یا اقدام به ادامه تحصیل نماید. در ادامه لیست کاملی از مدارک ارایه شده توسط این شرکت بزرگ خدمتتان ارایه گردیده است


به نقل از CompTIA، شرکت کامپتیا اعلام کرده است که شاخص اعتماد به نفس کسب و کارهای مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات در توسعه تجارت و قدرت ریسکشان در سه ماه نخست سال 2014 از 60.2 به سطح 61.3 افزایش یافته است. از نظر کارشناسان این افزایش نسبتا کم است اما پیش بینی‌ها از افزایش 2.7 امتیاز نسبت به گذشته خبر می‌دهد یعنی میزان ضریب اعتماد به نفس شرکت‌های IT محور در اقتصاد در آینده به 64.0 خواهد رسید. 

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای کار ارائه شده به شرکت‌های IT کاهش یافته است. نیمی از 300 شرکت حاضر در تحقیقات کامپتیا می‌گویند، در حال حاضر مشاغلی با موقعیت و توان تخصصی و فنی دارند اما متناسب با آن تقاضای کار وجود ندارد.

تیم هربرت معاون تیم تحقیقاتی شرکت کامپتیا معتقد است، شاخص اعتماد به نفس در کسب و کار معیاری است که مدیران صنعت فناوری اطلاعات در ایالت متحده آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او  با اشاره به اینکه دو حوزه رایانش ابری و Mobility عوامل کلیدی هستند، گفت: اثرات گسترده این تکنولوژی ها موجب می‌شود شرکت‌ها در حوزه IT بهترین پاسخگویی به نیازهای مشتریان و کسب و کارشان را داشته باشند. 

با وجود اعتماد به نفس در حال رشد در اقتصاد و قدرتمند شدن بخش IT ، نا امیدی برای استخدام در بخش IT همچنان وجود دارد در این تحقیق مشخص شد، در بسیاری از سازمان‌ها استخدام یک کارشناس IT دو برابر استخدام یک کارگر عادی با دشواری روبرو است.

کامپتیا در نتایج تحقیقات خود اعلام کرد، بررسی شرکت‌های IT موارد زیر را در بر داشت: 

یک سوم شرکت‌های مورد مطالعه گفتند، در حال حاضر دچار کمبود نیروی متخصص هستند در حالیکه نزدیک 42 درصد از آن‌ها گفتند با اینکه تمامی جایگاه‌های شغلی‌شان پر است اما به منظور رشد بیشتر قصد دارند نیروهای جدید استخدام کنند.

نیمی از کل شرکت‌ها اعلام کردند آن‌ها موقعیت شغلی خالی دارند.

بیشتر موقعیت‌های شغلی موجود در شرکت‌های IT به بخش‌های فنی مربوط است. پس از آن تکنیسین و پشتیبانی IT پرسنل ، توسعه دهندگان نرم افزار و کارشناسان رایانش ابری، مهندسان شبکه و کارشناسان امنیتی در جایگاه های بعدی موقعیت های شغلی مورد نیاز شرکت ها قرار دارند.




دوره های  




در این دوره افراد با سخت افزار و نرم افزار کامپیوترها ، اعم از LAPTOP و PC آشنا می شوند. معماری سخت افزاری کامپیوتر و نحوه برقراری ارتباط بین انسان و ماشین توسط نرم افزار نیز در این دوره تبیین می گردد.

تست و عیب یابی سخت افزاری و نرم افزاری تمام اجزای یک PC در این دوره توسط دانشجویان فرا گرفته خواهد شد.


فن آوری اطلاعات عرصه نوینی را به منظور پیشرفت افراد و جوامع در دنیای امروز به روی همگان گشوده است. در این عرصه پهناور ، تبحر و تخصص عامل تمایز و موفقیت افراد در عرصه تکنولوژی اطلاعات می باشد و ملاک این تخصص در دست داشتن مدارک بین المللی IT همراه با کسب تجارب عملی است. از دانش شبکه می توان به عنوان یکی از مهمترین این تخصص ها و به طبع آن از مدارک مربوط به شبکه به عنوان مهمترین و رایج ترین مدارک بین المللی IT نام برد. بدیهیست آشنایی با مفاهیم اولیه شبکه نخستین گام در ورود به این زمینه تخصصی بوده و دانش اولیه فرد در زمینه Networking را پی ریزی می نماید. در این راستا شرکت CompTIA به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه کننده مدارک بین المللی IT ، مدرک +Network یا مدرک تکنسین شبکه را معرفی نموده و در طی آن به بررسی مفاهیم اولیه شبکه ، پروتکل ها از جمله TCP/IP، توپولوژیها، لایه ها و سایر موارد مهم در کار با شبکه پرداخته و افراد را جهت ورود به دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره های مایکروسافت ، سیسکو ، لینوکس و امنیت شبکه آماده می سازد . لذا دوره +Network به عنوان پیشنیاز کلیه دوره های مربوط به شبکه و بهترین نقطه شروع این دوره ها می باشد.

در این راستا موسسه کهکشان نور مفتخر است تا تجربیات خود را در سالها برگزاری دوره +Network با استفاده از مجهزترین امکانات آموزشی و با در اختیار داشتن مجرب ترین اساتید در اختیار علاقمندان قرار دهد . 




این دوره شامل مبانی اولیه در مبحث امنیت می باشد

دانستن اطلاعات و اصطلا حات اولیه از جمله اهداف این دوره است

در ابتدا مباحث تئوریک مورد بحث قرار گرفته و با تشریح لزوم امن بودن شبکه ها ادامه می یابد سپس حملات رایج در شبکه ها تشریح شده و انواع آن معرفی می گردد در این علم دانستن اصول اولیه شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است